tisdag 4 augusti 2009

Mitt smultronställe Holsträsk!








Igår gjorde vi en utflykt till Holsträsk, tillsamanns med familjen Edvardsen, min mor och min farbrors fru Irene.
Henke lastade två kajaker på biltaket och jag packade ner hamburgare med tillbehör i kylväskan. En plastkasse med kaffetermos och bullar fick också följa med.

Hungriga var vi, så vi startade med att grilla hamburager. Det är nog den godaste burgare jag någonsin ätit. När alla var mätta och belåtna, provad några på att paddla. Jag, min mor och Karina stannade kvar på torra land hela kvällen, ingen av oss testade detta flytetyg. Men jag och Henke ska åka dit igen senare i veckan och då ska jag också prova paddla.

Kaffet i termosen smakade också jättegott, trots att det fått stå i termosen bra många timmar. Det är så fint där i Holsträsk. Jag och många med mig finner ro av att vara på denna plats. Ja, det är mitt smultronställe..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar